Monday, December 27, 2010

Masalah Sikap

Saya tak faham mengapa pekerja yang membuang sampah dari tong sampah ini tidak boleh meletakkan tong itu balik ke tempat yang asal. Adakah tenaga atau masa dijimatkan dengan melemparkan tong ini di atas jalan raya sebegini? Mengapa tidak berfikir tentang keselamatan orang lain? Apa kata jika ada penunggang motorsikal atau basikal yang terlanggar halangan yang tidak sepatutnya diletakkan di situ? Ini semua berasas daripada masalah SIKAP. SIKAP seperti ini yang boleh mengkongkongkan rakyat Malaysia ke dalam mentaliti dunia ketiga.

Jangan tanya ini hasil kerja siapa atau kontraktor yang mana satu. Saya cuma boleh maklumkan peristiwa ini berlaku di Jalan 24, Taman Delima, Kluang. Mungkin peristiwa seperti juga berlaku di Jalan....., Jalan....., Jalan..... dan Jalan........


2 comments:

soharikluang said...

Rakyat malaysia mesti banyak bersabar, keselamatan bermula dari diri sendiri, kadang-kadang ancaman keselamatan diri oleh orang lain, kita perlu terus menegur jika lebih berkuasa, jika tidak adakanlah kempen sehingga ke akar umbi, inilah hakikat, wang lebih berkuasa, negara membangun bayar majlis daerah RM300 setahun, kemudahan awam tahap ke 3, tetapi negara maju bayar majlis daerah RM3 ribu setahun, kemudahan awam 'First Class',renung-renungkanlah, kesimpulannya KITA 1 MALAYSIA PERLU RINGAN TULANG MEMBANTU.

Thinking Allowed said...

Setuju sangat.